Szeretettel köszöntelek a Kutyaimádók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kutyaimádók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kutyaimádók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kutyaimádók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kutyaimádók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kutyaimádók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kutyaimádók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kutyaimádók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az állateledelek piaca a válság ellenére továbbra is növekszik. A gazdasági visszaesés inkább a prémium- és a standardkategóriát érintette kedvezőtlenül, míg a két véglet, a szuperprémium és az alacsony árkategóriájú termékek iránti kereslet egyre nő. Mit esznek háziállataink, és mennyit?
Becslések szerint ma Magyarországon a kutyáink tápanyagigényének több mint 20, a macskáink esetében pedig közel 30 százalékát elégítjük ki állateledellel. Az elmúlt időszakban folytatódott az évek óta megfigyelhető trend: a kutyaeledelek tekintetében a száraz-, míg a macskaeledeleknél az egy etetésre alkalmas nedves eledelek bizonyultak egyre népszerűbbnek. Megfigyelhető az állateledelre jellemző vásárlási szokások változása is, a vásárlók egyre gyakrabban részesítik előnyben a közeli szupermarketeket, kisállatboltokat, a hipermarketekkel szemben.
Az állateledel-piac számokban:
|
A fogyasztói magatartás változása a válság hatására ezen a téren is megfigyelhető: a gazdik sokkal inkább keresik a „gazdaságosabb” termékeket, kiszereléseket, akciókat – vagyis egyre fontosabb szempont számukra, hogy a pénzükért minél többet kapjanak.
Ugyanakkor különösen a macskaeledel-piacon a szuperprémium-kategória is dinamikusan fejlődik. Életkor, testméret, speciális igények, sőt ma már a fajta alapján is választhatunk kifejezetten kedvencünkre szabott eledelt, ami voltaképpen az egészséges táplálás csúcsát jelenti. Ezekkel a termékekkel jelentősen meghosszabbíthatjuk a társállatok életkorát.
Az állateledelgyártás területén szakmai újítások egész sora jelent meg, amelyek dietetikai jelentősége óriási. Gondoljunk csak a különféle prebiotikumok alkalmazására, amik olyan anyagok, amelyek az emésztőenzimeknek ellenállnak és serkentik a bélflórában lévő hasznos baktériumok szaporodását.
Emellett az omega–3, omega–6 zsírsavak optimális aránya, a glükózkontroll, vagy éppen a dental care fogvédő program is segíti kedvencünk optimális, egészségügyi szempontból kifogástalan táplálását. Hazánkban egyébként is növekszik a felelősségtudatos állattartók aránya, így egyre többen fordítanak nagyobb figyelmet a kedvenc egészségére, és döntenek tudatosabban – nem csak az ár figyelembevételével – állateledel vásárlásaik során.
A cikk az Élelmiszer Szaklap 2009/12 számában megjelenő Kedvenceink Menüje című írás alapján készült.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!